JäsenINFO

Kuka voi liittyä Jytyn jäseneksi

Jytyyn voit liittyä, kun työnantajanasi on kunta, kuntayhtymä, kirkko tms. Yksityisen tai muun työnantajan palveluksessa oleva voi myös liittyä liiton yhdistyksiin, jos työnantaja noudattaa yksityisellä sektorilla olevia työehtosopimuksia. Työnantajan toimialueena voivat olla esim. kansalaisten perus- ja hyvinvointipalvelut. Kirkon alalla jäsenyhdistykset voivat ottaa jäsenikseen seurakunnan, seurakuntayhtymän tai muun kirkollisen työnantajan palveluksessa työskenteleviä.

Jäsenedut

Jäsenyytesi tuo monia etuja. Jytyn tarjoamat jäsenedut löydät TÄÄLTÄ.

V-S Jytyn jäsenmaksut vuonna 2019

• 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Jäsenmaksu peritään kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta palkasta.
  • Euromääräinen jäsenmaksu 5 euroa/kk
  • Kannatusjäsenmaksut 36 euroa/vuosi
  • Opiskelijajäsenmaksu 36 euroa/vuosi (3 euroa/kk)

Liittyminen V-S Jytyn jäseneksi:

Liittyminen tapahtuu täyttämällä sähköinen lomake: Liity Jytyyn

Täytettyäsi sähköisen liittymislomakkeen ohjelma täyttää automaattisesti jäsenmaksuvaltakirjan, joka sinun täytyy tulostaa, allekirjoittaa ja toimittaa työnantajasi palkanlaskijalle.

Olet V-S Jytyn jäsen ja vaihdat työpaikkaa:

​Ilmoita V-S Jytylle uusi työnantajasi sekä työsuhteen alkamispäivä. Huolehdi, ettei jäsenmaksuun tule katkosta. Toimitamme sinulle valtakirjan, jolla valtuutat työnantajan perimään jäsenmaksusi palkasta tai ohjeet/ viitenumerot jäsenmaksun maksamiseen itse.

Yhdistyksen vaihto

Jos vaihdat ammattia tai paikkakuntaa, voi olla ajankohtaista vaihtaa toiseen Jytyn yhdistykseen. Edunvalvonnan kannalta on parasta kuulua siihen Jytyn yhdistykseen, johon muutkin työpaikan tai ammattialan Jytyn jäsenet kuuluvat.

Hae uuden yhdistyksen jäsenyyttä kirjautumalla Jässäriin ja lähettämällä tieto vaihdosta Jässärin yhteydenottolomakkeella. Valitse yhteydenoton tyypiksi ”yhdistyksen vaihto”. Kirjoita viestiin minkä yhdistyksen jäsenyyttä haet ja mistä alkaen. Ilmoita samalla mahdollisesta työsuhteen muutoksesta tai päivitä työsuhdetietosi Jässärin työsuhteet-osiossa. Yhdistystä kannattaa vaihtaa heti työsuhteen alusta alkaen tai kuukauden vaihteessa. Huolehdi ettei jäsenmaksuun tule katkosta.

V-S Jyty ry
Maariankatu 6 a B 29
20100 Turku
Puh. 02- 2518 775 vs.jyty@kolumbus.fi